Veelgestelde vragen 

Ik heb een verklaring nodig, kan dat?

Als behandelend arts geven we nooit verklaringen af over onze patiënten. Dit is volgens advies van de KNMG. Als een andere arts (of instelling) informatie over u nodig heeft, dan kan diegene dit schriftelijk aanvragen met een door u ondertekende verklaring erbij. Dan alleen mogen wij antwoord geven. Let erop dat u goed kijkt in de verklaring waarover diegene informatie wil verkrijgen en wat de vragen precies zijn.
Het kan zijn dat wij alleen feitelijke informatie verstrekken, maar er geen verklaring van maken.
Informatie is bijvoorbeeld: "mevrouw heeft haar been gebroken".
Verklaring is bijvoorbeeld: "omdat mevrouw haar been heeft gebroken kan ze niet sporten en hoeft ze dus haar abonnement bij de sportschool niet te betalen. Of kan ze niet op vakantie."

Als u hierover vragen heeft bent u altijd welkom om die te stellen.

Ik denk dat ik een blaasontsteking heb, wat moet ik doen?

Indien u klachten heeft die passen bij een blaasontsteking (buikpijn, pijn bij het plassen, vaker plassen dan normaal etc.), kunt u dagelijks voor 10.00 uur een ochtendurine bij ons inleveren. Daarbij zullen wij u vragen dit formulier in te vullen waarop u uw klachten aan kunt geven.
Uw urine dient u in te leveren in een schoon potje, voorzien van naam en geboortedatum (liefst van het laboratorium of apotheek)
Het opvangen van de urine:
U dient zichzelf eerst van onderen te wassen, plas daarna eerste beetje uit in het toilet en vang erna een portie op in het potje.
Over de uitslag kunt u zelf de praktijk bellen, dezelfde middag.

Nemen jullie nog nieuwe patiënten aan?

Nee, de praktijk is gesloten voor nieuwe inschrijvingen.

De praktijk is wel geopend voor nieuwgeboren kinderen in een gezin. Zij kunnen uiteraard als patiënt ingeschreven worden. Ook als er sprake is van ‘gezinshereniging’, dat wil zeggen als iemand in een reeds ingeschreven gezin erbij komt wonen, kan deze persoon zich laten inschrijven als nieuwe patiënt.

ZZP: Voor patiënten met een zorgzwaarte 4/5 of hoger, of patiënten die (gaan) wonen in kleinschalige woonzorginstellingen, moet in acht worden genomen dat de medische zorg die hiervoor nodig is niet onder het basisaanbod huisartsenzorg valt. Het al dan niet aangaan van een behandelovereenkomst en daarmee de inschrijving, wordt per aanmelding afgewogen.

Op welke dagen is de praktijk geopend?

van maandag tot en met vrijdag, van 8.00-17.00

Wanneer is het loket open om een afspraak te maken, iets af te geven of iets op te halen?

van 8.00 tot 12.00 en van 14.30 tot 17.00 uur.

Als de huisarts na de lunch haar visites doet, kan de assistente de spreekkamer gebruiken voor haar spreekuur, het is niet praktisch als ze dan steeds gestoord wordt. Voor spoedgevallen zijn we uiteraard bereikbaar maar alles wat kan wachten, graag dus na half drie!

Wanneer lunchen jullie?

Dagelijks tussen 12 en 13 uur. 

Voor spoedgevallen wel telefonisch bereikbaar via keuzetoets "1" in het menu.

Ik ga op vakantie en wil mijn medicatie meenemen op reis, mag dat zo?

Dat ligt eraan welke medicijnen het zijn en wat de reisbestemming is, lees veel meer hierover op de onderstaande site: www.hetcak.nl/regelingen/medicijnen-mee-op-reis

Waarvoor kunt u bij ons terecht?

-spreekuur afspraak
-telefonische afspraak
-huisbezoek
-eerste hulp bij ongevallen
-e-consult
-herhaalrecepten
-urineonderzoek

-bloedafname (voor suiker of CRP)
-kleine chirurgische ingrepen
-wratten behandeling
-uitstrijkjes
-spiraal plaatsen
-keuringen
-implanon anticonceptiestaafje plaatsen

Vakanties en bijzondere dagen in 2024:

Kerstvakantie: 1-5 januari
Voorjaar: 10-14 juni
Zomervakantie: 5 t/m 23 augustus
Kerstvakantie: 23 t/m 27 december

Waarnemingen voor al deze vakanties via Huisartsenpraktijk De Meer (dokter Hoolwerf)
Tel: 0345 512 580

Adres Praktijk:

De Raaf 9
4102 DG Culemborg
0345 - 24 70 04

© Huisartsyvonneroijen 2017

Privacy Verklaring
Webdesign Webstudio Nienke

Natuurfoto’s: Jonathan Vandevoorde
Logo: Mathieu van der Horst